środa, 2 listopada 2011

Kres wyczekiwania

Pamiętam, że jako nastolatek odliczałem dni do daty oficjalnej premiery nowych płyt wybranych wykonawców, by jeszcze tego samego dnia po lekcjach wybrać się do sklepu i nabyć upragnione wydawnictwo. Tyczyło się to przede wszystkim muzyków, którzy nigdy przedtem mnie nie zawiedli. I mimo że czas edukacji mam już za sobą, częściej od salonów płytowych odwiedzam antykwariaty z kompaktami, twórców, na których zawsze mogłem liczyć, z upływem lat czasu było coraz mniej, to z całą pewnością jedno się nie zmieniło. A jest to dreszcz emocji związany ze zbliżającą się premierą długo wyczekiwanej płyty, którą w tym przypadku pozostaje czwarty album fińskiego Tenhi.
Muzyczni czarodzieje z Kraju Tysiąca Jezior długo kazali nam czekać na nowe nagrania, ale w ich przypadku cierpliwość zawsze popłacała, dlatego miejmy nadzieję, że tak będzie i tym razem. O tej mrocznej, pięknej oraz momentami minimalistycznej muzyce pisałem i opowiadałem Wam wielokrotnie, dlatego pozwólcie, że dźwięki z nowej płyty Finów będą mówiły same za siebie. Zwiastun "Saivo" znajdziecie poniżej. Premierę albumu zaplanowano na 25 listopada.


Brak komentarzy: