poniedziałek, 13 grudnia 2010

Zimna muzyka na zimną porę roku

Tydzień temu otrzymałem w prezencie płytę, o której nigdy wcześniej nie słyszałem, nie mówiąc o większości wykonawców, których dokonania znalazły się na tym dość tajemniczym dla mnie wydawnictwie. Gdy mi je wręczano, usłyszałem, że to istna skarbnica wiedzy na temat zupełnie nieznanych w Polsce holenderskich przedstawicieli zimnofalowego grania oraz przede wszystkim zbiór do niedawna trudno dostępnych  nagrań z kraju wiatraków i tulipanów. W takich momentach można jedynie wierzyć na słowo, ale gdy włożyłem  kompakt do odtwarzacza, zrozumiałem, że nie były to słowa rzucone na wiatr.
 

"Transmission Netherlands" to kompilacja, na której znalazło się osiemnaście nagrań zespołów o nazwach, które dzisiejszemu pokoleniu nie powiedzą niemal nic, ale to ich dokonania pozostają zapisem jakże barwnej karty w historii holenderskiej sceny lat 1980 - 1986. To właśnie tworzący je muzycy kontynuowali w Holandii dokonania Joy Division i to z tworzonego przez nich środowiska pochodzili również ci, którzy na samym początku tworzyli Clan Of Xymox.

Zimna muzyka na zimną porę roku. Włączcie radio dziś o północy, a przekonacie się, że również w Holandii temperatury potrafią być niezwykle niskie. Do usłyszenia.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Dziękuje bardzo za audycje,za wspaniałe utwory tak bliskie Joy Division.Pozdrawiam Łukasz,fan Joy Division od 1992 roku.

Kamil Mrozkowiak pisze...

Ja zaś dziękuje za uwagę i czas poświęcony niemalże w środku nocy.

Do usłyszenia.