niedziela, 27 lutego 2011

Sztuka słuchania

Chcąc nieustannie poznawać coraz to nowych wykonawców i ich dokonania, trudno jest polegać wyłącznie na sobie i dotychczasowej wiedzy. Wszak płyt z potencjalnie interesującymi nas dźwiękami ukazuje się na tyle dużo, że nigdy nie będziemy mieli czasu, by w skupieniu posłuchać ich wszystkich. Dlatego od czasu do czasu warto uważnie nadstawić ucha i posłuchać, co interesującego odkryli zaprzyjaźnieni poszukiwacze dźwięków. 


Kilka dni temu mój wieloletni kolega po fachu, którego nota bene możecie znać z ogólnopolskiej anteny pewnej uznanej rozgłośni,  wspomniał mi o austriackim Our Ceasing Voice i jego pierwszym regularnym albumie, który muzycy w całości udostępnili w Internecie. Słuchając pochlebnej recenzji, jak to zazwyczaj bywa w takich sytuacjach, trochę przytakiwałem, trochę powątpiewałem, aż w końcu zapoznałem się z płytą "..When  The Headline Hit Home..".  


Zespół powstał w 2006 r. i w dość krótkim czasie tworzący go muzycy pokazali drzemiący w nich  niemały potencjał, zwracając na siebie uwagę licznych sympatyków post rocka, shoegaze'u i wszelkich możliwych gitarowych eksperymentów. Teraz jednak otwiera się przednimi wielka szansa, by dotrzeć również do Was. Długo wyczekiwany regularny debiut Austriaków znajdziecie w dziale MP3, których warto posłuchać. Warto. 

Brak komentarzy: